måndag 5 december 2011

Commercial street och russel market.

Innan vi åkte till Dehli så ville vi hinna med ett besök till Commercial street och Russel Market och se lite äkta Indien och äta god indisk mat. Vi åkte ner och vi gick runt i vimlet, som vanligt mycket och många intryck och jag visade sura damen som säljer jättefina överkast och kuddfodral etc samt jag visade små hålen där jag köpt otaliga klädesplagg vid det här laget.

Indisk grafitti, vet inte men jag tycker det är fint jag...

Indisk skolbuss för militären, ser lite groteskt ut dock tycker jag.

Det regnade rätt mycket den dagen också när vi
väl var hemma igen.
Vi gick sedan vidare till Russel market för att känna alla dofter och se all fantastisk frukt och smuts för den delen samt blommorna och människorna. Vi hade roligt och jag tror att de fick en bra bild av hur det kan se ut i Indien en marknadsdag.

Då skall ni veta att vi åkte ner en vardag då alla jobbar, inte en söndag då alla andra kan vara lediga och också vara där. Visserligen har jag bott här i över ett år men jag är fortfarande lite svårt för allt folk, varför skall jag då befinna mig där en dag då det är massor av det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar