tisdag 12 oktober 2010

Slänga och sortera....

Under helgen har vi försökt att fortsätta och slänga och sortera våra saker. Bland annat har klädkartonger uppe på vinden gåtts igenom. Vi har även lyckats fira min födelsedag med tårta samt att Roger tog Alexander till bion för att se Toy Story 3.

Vi har lite dåligt samvete för att barnen inte får den uppmärksamhet de förtjänar, vi har liksom tankarna på annat håll kvällstid då checklistor och funderingar inför flytten gås igenom. Men jag och Roger tänker att vi får ta igen det när vi är i Indien.

Snart kommer mamma och pappa ner, skall bli skönt att träffa dem en sista gång innan vi åker samt att vi kan få lite avlastning och hjälp. För att inte tala om att barnen vill träffa dem och Gustav.

Vi har fortfarande inte fått ett påskrivet kontrakt ännu, dessutom börjar vi bli nervösa över att vi inte har något resedatum och hinner vi få visum i tid? Vi tog dock kort idag för att kunna ha tillhands när visumprocessen är initierad. Vi har även inhandlat en ny samsonite väska, en röd och fin, har en sedan tidigare men vi behöver nog var sin, trots allt skall vi resa fram och tillbaka ett antal gånger de närmaste åren så vi kommer behöva bra väskor. Min andra väska köpte jag när jag flyttade till Shanghai i ett halvår för tio år sedan (2001) och den är fortfarande bra...

Vi hade hoppats att höra ifrån Indien idag om boendet på plats i Bangalore, tydligen får vi vänja oss vid det blir kanske imorgon redan hemma i Sverige...

Vi har i alla fall fått offerter ifrån två olika flyttfirmor och vi får välja själva. Vi har inte valt ännu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar