fredag 4 maj 2012

Födelsedagsbarn och tråkiga nyheter..

Igår fyllde lilla syster nr 2 år. Grattis, grattis, dessutom fyllde min mans systers man (svåger?) år samtidigt. Jämt dessutom så vi missar ett stort firande även om jag vet ifrån säkra källor att han inte är i Sverige för tillfället.

Oavsett så vill vi här i från Indien gratta så himla mycket på era födelsedagar. Dessutom fyller en god vän till oss här i Indien F i familjen S år idag.. Så grattis även till dig...

Syrran på besök i Januari, grattis på födelsedagen...

Jag råkade få med en film på Olivia när hon är bara ett par månader, oj vad mycket som har hänt...


Våran älskade Manju måste tyvärr lämna oss... Han kommer vara saknad.
Igår var tyvärr en väldigt tråkig dag i övrigt då våran älskade och högt skattade chaufför Manju slutade. Han fick ett "goverment" jobb att köra buss här i Bangalore och det kan vi inte konkurrera med. Men usch så ledsen jag och Nannu har varit. Jag har inte fattat det riktigt ännu och jag har en lösning på gång efter sommaren med en chaufför som jag vill ha som är riktigt bra. Tills dess så får jag stå ut med en tillfällig chaufför som bara känns helt fel just nu. Kanske främst för att han inte är Manju.

Men jag unnar verkligen Manju denna chans, han får sjukförsäkring, pension och bättre lönevillkor dessutom kan han inom ett år begära förflyttning närmare sin hemby. Det går liksom inte konkurrera med de villkoren. Jag menar goverment jobb är i det närmaste livstidsanställning och vi åker hem snart...

Men å så gärna jag hade velat att han inte behövde börja direkt. Jag och Nannu och Olivia tror jag kommer sakna honom mest. Men även de övriga barnen och Roger.

Avslutar med ytterligare en video på Olivia i februari i fjol när hon precis lärt sig krypa/hasa sig fram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar