onsdag 2 maj 2012

Januari sammanfattning

Det var längesedan nu jag bloggade, det finns många anledningar, men den främsta har väl varit att jag inte har haft inspiration. Mycket har dock hänt och jag känner att det är dags att sammanfatta lite åtminstone för alla nära och kära hemmavid som man inte pratar med så ofta.

Januari var en fantastiska månad men fint väder nästan varje dag och inte för varmt. Som en perfekt svensk sommar skulle man kunna säga, men utan risk för regn och blåst utan bara lagom varmt och dessutom lite kallare på kvällen.

3D-film på tekniska museumet
 I början av Januari så tog min kära väninna H och hennes dotter F som ofta har varit barnvakt hos oss med mig och barnen för ett uppskattat besök på tekniska museumet. Vi har varit där förrut men barnen älskar det. Denna gång blev det även 3D-film för mig och grabbarna.

Tack H och F för att ni möjliggjorde detta besök. Efteråt åt vi god mat på Hard Rock Cafe.

Alexander hade ett födelsedagskalas i mitten av januari eftersom vi inte hann med det i samband med hans födelsedag och vi ville invänta kompisarna som var på semester på olika håll.
Alexander, Olivia väntade utanför med H och F.

Efter tekniska museumet så blev det lunch på Hard Rock Café
Jag hade lyckats beställa en Dark Vader tårta, tyvärr i fel färg men barnen var glada ändå.
De båda damerna som gjorde besöket möjligt med tre småbarn...

Vi hade många fredagskvällar i goda vänners lag, en med familjen S och en med familjen E och vi skrattade och snackade skit.

Pannkakor bjöd mannen på en dag som uppskattades av barnen och mamma...

Oliva växer och hon körde sönder en sparkbil och en ny fick inhandlas och dessutom vägrade hon att sitta ner i Ikea-barnstolen så jag var på jakt efter tripp-trapp stol i flera dagar. Till slut fick jag napp hos en hemvändande svenskfamilj som jag fick köpa loss en stol ifrån. Tack A för det, används flitigt hos oss.

I slutet av Januari så kom syster yster på besök och vi var på brunch och på besök och sightseeing inne i stan och vi hann med ett besök på Hard Roch Cafe också innan syrran blev sjuk på allvar, mer om det i nästa inlägg.

Barnen uppskattade verkligen besöket ifrån Sverige och vi ser fram emot att träffas i sommar igen.
Dark Vader tårta blev det på Alexanders 6-år kalas för
kompisarna som dock var i fel färg. De hade tydligen inte svart färg.

Pannkakor blev det en kväll stekta av pappa Roger

Av en hemvändande svensk gjorde att vi kunde införskaffa ytterligare
en tripp-trapp, eftersom Olivia vägrade sitta i ikea-barnstolen något
 mera. Så här ser vårat matbord ut numera.

Olivia körde sönder sin bild och ny var tvungen att handlas,
denna gång rosa eftersom den förra var
arvegods från storebror.

Även blomsterprakt fanns under januari som vanligt



Syster yster kom på besök i slutet på januari och vi rivstartade med en
brunch på Leela Palace

Många goda efterrätter som vanligt


Besöket uppskattades av barnen i familjen och mycket kel och gos blev det.

M på Hard Rock Cafe

Syster C på Hard Rock Cafe

Vad jag åt, mums...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar