onsdag 2 maj 2012

Mars pluggmånad...

Min summering fortsätter för att komma i kapp lite här på bloggen... Mars bestod av pluggande i mångt och mycket, eftersom jag ville avsluta mina kurser ifrån hösten och påbörja min nya kurs för våren. Men lite annat hanns med också.

Mitt favoritköp av blommor här i Indien, röd-rosa liljor som doftar fantastiskt.

Inte lika vackert men nog så annorlunda, blåa-lila rosor, inte min favorit.
 Blominköp, Alexander tappade först ena framtanden och senare under mars tappade han den andra framtanden och stolserar numera med en väldigt stor och gullig glugg i munnen.

Tjejkväll med vännerna A, A och H är trevligt särskilt när det är barnfritt och god mat och sula i bilen och chips förtäres tillsammans med vännerna...

Det börjar bli riktigt varmt på dagarna och därför inhandlade vi en pool till balkongen för att det skulle vara roligare och lättare för främst Olivia att bada när det blev varmt utan att vi måste gå till klubbens pool.

Vi hade science fair på TISB också där det finns fina filmer som jag skall lägga upp i ett separat blogginlägg senare, men både Alexander och Sebastian var jätteduktiga.
I slutet av februari så tappade Alexander först ena framtanden i överkäken...

Ytterligare en vacker bukett, för dig mormor, tänker på
dig när jag ser den här buketten, hur glad du skulle ha blivit för den.

Tjejmiddag med goda drinkar
Jag och A och ett gäng ifrån OWC åkte på ett vingårdsbesök som var härligt, främst för att vi fick se lite fina vingårdar men även för sällskapet och de trevliga vinprovningen. Vinerna är tyvärr inga höjdare med något undantag men roligt var det och trevligt.

Jag och Roger fick en barnfri kväll ihop med familjen E och det var härligt och väldigt god mat...

Jag och H hade en helt fantastisk shoppingdag i Phoenix shoppingmall där vi shoppade galet mycket inför du vet var, tack för hjälpen snälla H.

Vi följde upp den shoppingen med en tur till Raja Market med sikte på tyger till skräddaren, när det är klart kommer bilder.

Vi hade också en superduper trevlig kväll med pizza med familjen S med sällskap där vi åt och drack lite mer än vi hade tänkt oss med tanke på familjen Ss utflykt dagen därpå, men vi firade en speciell sak och roligt hade vi...
Vännerna A och H

Vännen A som firades en gång till, denna gång med middag på
goda asiatiska restaurangen (shiro?). 

Jag själv samma kväll...
g

En av de goda rätterna vi åt.

Fantastiska dim sung, pinntekniken sitter kvar efter ett halvår i
Shanghai 2001-2002

Pool till balkongen inhandlades, numera har vi en bättre större pool än denna
men barnen älskar den, framförallt  Olivia.

Science fair på TISB




Sebastian på Science fair på TISB



Alexander framför sin del av programmet.

Science fair avslutades med poolbad och lunch med Mamma


Olivia med Nannu

Nannu inte ger du Coca-Cola till Olivia på begäran :-)

Olivia framför You-tube

Ankdammen vid vingården

Vinodling

Gröna druvor till det vita vinet...

Blåa till det röda vinet...

Vackert...

Barnfrikväll med familjen E

Brudarna....

Alexander fick utmärkelse i skolan.

Dags att tappa nästa framtand, stor glugg blev det...

Besök på Raja Market för inhandling av svarta tyger till byxor för skräddaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar