söndag 14 april 2013

Badhelg...det behövs i värmen...

Fredag var det jobb igen, har väldigt mycket att göra på jobbet och eftersom man jobbar mot norden så tenderar man ha möten på eftermiddagen. Vi ligger ju just nu 3½ före svensk tid och det gör att tidiga möten i Sverige tenderar bli precis när det är dags att gå hem.

Jag har lyckats komma hem sent många dagar i rad så jag har haft dåligt samvete... Men men jag skall skärpa mig och boka om möten.

I alla fall så just nu är det väldigt varmt, så varmt att man knappt kan tänka om man går ut mellan 10-17, det enda som går bra är att bada i poolen. I fredags gick Alexander och Sebastian på lov i två veckor och eftersom vi inte åker bort gäller det att hitta på saker med barnen.

I alla fall så älskar alla barnen att bada och poolen ligger ett stenkast bort, oftast har vi den helt för oss själva, men just nu kommer även de indiska barnen och badar, antar att de nu tycker det är tillräckligt varmt i poolen :-)

I alla fall så håller Sebastian på att lära sig att simma utan vare sig puffar eller flytväst som vi har använt oss av för att han skall kunna vara på det djupa utan att man måste passa honom hela tiden, men den senaste veckan har han kunnat förflytta sig två-tre meter utan att man måste hjälpa honom, det ser ut som han skall drunkna men det gör han inte. Precis som Alexander såg ut när han lärde sig simma.

Nästa vecka har de simlektioner på summercamp så jag hoppas att han lyckas lära sig ännu mera med proffshjälp. Tyvärr kommer jag inte kunna se när han gör eftersom jag jobbar men jag får väl studera framstegen här hemma kvällstid och nästa helg.

Jag har i princip badat med barnen hela helgen känns det som, men jag har även hunnit med en massage och fixa naglarna.. Barnen har lekt med olika kompisar och haft en bra helg på det hela taget.

Det är konstigt det där med vad man vänjer sig vid, hemma i Sverige fixade jag naglarna innan jag gifte mig men annars har jag typ aldrig gjort det, dock här så går man omkring barfota hela tiden samt att alla andra har perfekta naglar så jag har vant mig vid att fixa åtminstone tånaglarna.. Lyxigt och inget jag kommer kunna unna mig hemma i Sverige.

I övrigt längtar jag hem till Sverige och kylan, nu är det inte länge kvar, åker hem till mor och far veckan innan midsommar. Skickar många varma kramar till kyliga Sverige...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar