tisdag 9 april 2013

Nystart?

Har haft dåligt samvete länge för bloggen, vet att familj och vänner vill se bilder på barnen och höra om livet här. Men jag var less på att skriva bloggen och längtade efter att börja jobba.

Nu har jag börjat jobba och är varm i kläderna och jag trivs mycket bättre med mig själv och hur jag är som person när jag jobbar. Jag är en bättre mamma när jag jobbar. Låter kanske konstigt för många deltidsarbetande mammor som inte vill något hellre än att vara hemma med sina barn. Jag tänker dock stå för att jag är en bättre mamma när jag jobbar.

Jag har mera tålamod och jag orkar med att ta konflikter etc på ett helt annat sätt.

Nästa vecka har barnen lov i två veckor och sedan är det bara en dryg månad och sedan är det nästan dags för sommarbesök i Sverige igen. Sedan när vi är tillbaka kommer nedräkningen att påbörjas antar jag eftersom då är det mindre än ett år innan vi skall flytta tillbaka till Sverige igen.

Men än så länge är det lång tid kvar.

Jag har precis haft besök av Helen med familj som var här för att hälsa på F, så härligt att träffas och kunna umgås lite. Tog ledigt en dag och var med henne och barnen och badade i poolen..

Även I och L har varit på besök och vi hann med en fika (de har tufft schema när de är på återbesök).

Här kommer lite bilder på barnen..
Alexander i tågkupen på väg till Kerela

Sebastian på Kerela semestern, med glimten i ögat som vanligt

Alexander poserar...

Olivia på flodbåten i Kerela, det var varmt om ni undrar...

Sebastian provar morfars tröja, nattlinne...

Alexander på Science Fair

Oliva och Holi firande med grannarna...

1 kommentar:

  1. NU blev jag glad!
    Tack för nya, fina minnen, med er o era härliga ungar.
    Tänker på er var dag.
    Kramar/H

    SvaraRadera