måndag 28 november 2011

Sjuklig start på...

besöket fick vi... Vi hann inte mer än säga hej och sedan blev jag dålig. Här i Indien som ni kanske vet så är Indienmage ett begrepp, dvs man kan vara dålig i magen av och till. Jag trodde det var en sådan version men det visade sig snabbt att denna gång kom jag inte undan så lätt.

Julstjärneträd på vårat område, jag har ett själv men inte
lika stort och ståtligt och rött och fint..

Nyöppnade Phoenix väl värt ett besök för oss hemmafruar...

Våran sopbil som kommer en gång om dagen, vi har en
för trädgårdsavfall också .

Hard Rock Cafe besök utan mig...

Sebastian hade med sina bilar som han radade upp...

Väldigt lång rad blev det och han var sysselsatt en stund...

Härlig bild på kamel på gatan, inte så vanligt hemma (inte i Bangalore heller)

Jag tycker dock att soptunnor hade varit bättre..
Ingen spottar här ändå.

Någon lånar Olivia som vanligt.

Eller vill ta en bild ihop med henne, denna gång slapp
inte Roger undan heller.

Fattigdom finns det gott om, denna fina bild fångar en gumma som
försöker försörja sig på ålderns höst.

Härlig bild på två busfrön...

M utanför Phoenix med K i släptåg.. Saknar er...
Utan att gå in på allt för många detaljer så kunde jag inte lämna huset och det var inte en trevligt tid jag spenderade den dagen. Med andra ord var våra gäster förvisade till att underhålla sig själva medans jag tyckte synd om mig själv.

De tog en morgonpromenad i området och en biltur till ett nyöppnat shoppingcenter i Whitefield och sedan slappade de på våran balkong i solen och fick lite solsken på sig. Inte så vanligt hemma i November.

På tisdagen var jag fortfarande dålig men eftersom både barnen och Roger var ledig (ännu en indisk högtids-/festivaldag som jag inte kommer ihåg namnet på just nu) så tog de våra gäster ner på stan för att besöka den botaniska trädgården i Bangalore. Därefter intog de en hamburgare på Hard Rock Cafe och upplevde ytterligare kulturchockar i trafiken då de såg förutom kor på gatan även kameler.

Jag själv åt en god rostad macka...Allt jag försökte göra var att bli frisk till vår resa till Dehli-Agra-Jaipur som skulle gå av stapeln senare samma vecka. Det jag lyckades göra vilket inte händer så ofta nu när jag pluggar och har tre barn att ta hand om är att jag plöjde böcker. Svenska böcker... Härligt. Synd att man måste vara sjuk för att göra det.

Det är alltid roligt och se vad andra fastnar för när de är här. Alla bilder i detta inlägg är tagna av antingen K eller M som är våra besökare. Tack för fina bilder...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar