måndag 26 mars 2012

Helgen som gick..

I fredags var det dags för en kväll ute utan barnen, det var ett tag sedan sist och jag och Roger och A och F tog Manju till Zuri-hotellet och åt fantastisk god kinesisk mat på takterassen där. Så skönt med en kväll ute med bara vuxna. Tack vare att Nannu stannar och sover över så fungerar det mycket bra numera att ta en ledig kväll ute och man vet att barnen har det bra med henne.

Nästa gång vill jag gå på bio...

Tidigare på dagen hade Roger varit ledig då det var helgdag (Ugadi) och därför kändes det som lördag fastän det var fredag.

På lördagen så tog vi en sväng till Forum Mall i Koramangalla och åt lunch samt gick runt där och kollade på lite grejer, Roger köpte nya solbrillor och själv så fick jag med mig ett antal böcker med mig hem. Barnen fick efter ett stopp i leksaksaffären var sitt legoskepp, de hade inte fått något sådant sedan julen och ville desperat ha nya och eftersom vi ville åka iväg så mutade vi dem. Olivia fick ett nytt pussel. Just nu är hon pusselfixerad men även Barbapappa går fortfarande väldigt flitigt även om hon ibland varvar det med Emil eller Pingu eller Gruffalo...

Favoritköpet här i Indien, rosa liljor som doftar fantastiskt och håller länge

Lite mera annorlunda köp, lila rosor som ser ganska mysko ut...

Alexander har här tappat ena framtanden, numera är även den
andra framtanden brevid också borta och han ser rätt märklig ut
med dubbel glugg när han ler. 
På söndagen så tog jag med barnen på en tur till poolen för att bada och på kvällen blev det en spontan middag med H och L som kom förbi för att "låna" hostmedicin till deras lilla hostande dotter och de blev kvar på en trevlig pizzakväll. Trevligt med spontanmiddagar som inte är planerade i förväg utan bara blir.

En lång skön helg avslutades med en mindre skön natt då myggen hade tagit sig in eftersom altandörren stod öppen och barnen och vi blev myggbitna och det är varmt och klibbigt på nätterna just nu så till slut låg alla FEM i våran säng och svettades medans ACn jobbade och vi slog efter myggen.. Usch...

Idag har jag bunkrat upp med myggmedel som sprutats i rummet och myggmedelsgrejer som stoppas i kontakten. Hoppas få ha min säng i fred i natt. Dock är problemet med värmen inte löst. Blir att tigga en till AC av värden till grabbarnas rum eller inhandla en AC som kan stå i rummet ändå. Tips någon?

Borde ha pluggat idag men istället läste jag bok och tog en tur till spat som den lyxhustru jag faktiskt är ibland... :-) Just nu är motivationen inte på topp...Trots att kursen egentligen är både kul och bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar