måndag 5 mars 2012

Tjejkväll med trevliga vänninnor..

I fredagskväll var det dags för tjejkväll. Vi var fyra tjejer som tog oss till restaurangen Shiro för en underbar kväll med cosmopolitan och god asiatisk mat. Vi snackade och snackade och hade allmänt trevligt. Vi firade A i efterskott. Så trevligt att sitta utomhus (dock under tak) och inte frysa och äta och dricka gott. På lördagen så hade vi det bara skönt förutom en tur till den gyllene måsen. Eftersom när vi skulle värma maten vid lunchtid var strömmen borta.

På söndagen blev det en tur till poolen efter lunchen och vi badade och hade trevligt innan vi gick hemåt. Barnen är friskare nu och alla tre var på skolan eller dagis idag. Pluggandet fortsätter eftersom kursen är på halvfart så kan man inte ligga på latsidan, men det är en intressant kurs så jag lider inte speciellt mycket.

Har även lämnat in en rättad version av mitt andra PM och jag håller tummarna att jag inte måste rätta den en gång till. Oavsett så är det nära nu att jag är helt klar med kurserna ifrån i våras.

Värmen har kommit med besked och vi har fläktarna på hela nätterna nu, snart dags att slopa täckena och bara ha påslakanen. Sitter och svettas nu kl kvart i tio på kvällen. Bara att vänja sig så är denna period av året här i Bangalore.

Har bokat stugan inför sommaren i Västerås, det blev Kungsbyn även i år. Nu skall bara flygbiljetterna bokas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar