söndag 2 oktober 2011

Plugg och RxDx-besök..

Under veckan som går så pluggar jag inför inlämningsuppgift 2 samt så var det dags att åka med Nannu och hennes dotter för provtagning igen. Jag har skrivit tidigare om att hon har problem med sköldkörteln. Vi åkte dit på onsdagen (läs 21/9) för att ta prover och åkte dit dagen därpå för att träffa doktorn,Tyvärr visade sig det att hennes prover inte gick åt rätt håll så dosen måste ökas igen. Men men jag hoppas att det stabiliserar sig innan jag åker hem.


Lägg till bildtext

Nannu i köket lagar mat..

Någon som vet vad denna växt/blomma heter. Den
konstigaste hittills jag sett här i  Indien.

Fantastiska änglatrumpeter..

Färsk kokosnöt, hur gott som helst.

Cocos-nötchutney på gång. I nya mixern.

Jag vill också vara med, lyft upp mig...
Torsdagen så åkte jag och A ner till resebyrån, A för att betala två resor, jag för att reda ut ett misstag i bokningen av våran resa till Dehli. Det blev bokat i fel månad, jag hoppas att det kommer vara löst snart. Hon på resebyrån har varit på semester och det var bara tur att jag upptäckte det innan det var för sent. Vi skall nämligen åka till Goa det datum som det blev bokat på.

På fredagen så tränade jag och sedan åkte jag för att titta på ett dagis för Olivia, inte för att jag inte klarar att ha henne hemma utan för hennes skull. Hon kommer snart vara så pass stor att hon behöver umgås med andra barn under dagtid och inte bara med vuxna. Våran tanke är att hon skall börja någon gång efter jul ett par timmar/dag.

Sedan blev det obligatorisk massage =äntligen fredag, jag och barnen mös i soffan med F och chips och coca-cola. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar