tisdag 18 oktober 2011

Sista veckan i september...

Veckan började med att vi hade lunch ihop med ett gäng svenska tjejer för att diskutera pensionsplaner för personalen. Har fortfarande inte bestämt mig för hur vi skall göra. Jag vill i alla fall hjälpa till att skaffa ett id-kort och bankkonto till Nannu innan jag åker hem.

God mat på svensklunchen på Jalsa

Alexander lyssnar på sin lärare under graderingen.

Upp till bevis.

Fördrink på balkongen på våran middag.

Söta A, F och H ...

Självklart hade jag fina blommor när vi hade gäster.

Olivia och jag på kvällen, min lilla prinsessa.

Middag vid vuxenbordet, med ny
duk och tillhörande tabletter
och servetter.

Mina gäster hade med sig jättefina blommor till oss.

Shoppingfynd jag kopierat av A, tack så mycket...
Jag hade inlämningsuppgift 2 att lämna in i  båda mina kurser och jag med hjälp av familjen S lyckades lämna in dem i tid. Både F och H hjälpte till, tack så mycket. På onsdagen så mådde inte Olivia speciellt bra hon hade samma andningsproblem som Sebastian brukar ha och vi fick åka med henne till läkaren och få behandling samt förebyggande medicin. Håll tummarna att hon inte kommer ha det lika ofta som Sebastian. Hon blev bra efter ett par dagar och jag tror att det blev aldrig så allvarligt som det kunnat bli eftersom vi vid det här laget känner igen symptomen på detta och kunde agera i tid.

På kvällen var det dags att träffa experten på Nannus dotters medicinska problem och hon fick ytterligare ökad dos och lite migränmedicin.

På Torsdagen så var det dags för denna månads svensklunch och denna gång var det jag som arrangerade det hela. Jag hade bokat Jalsa en jättegod indisk restaurang här på denna sidan av stan i närheten av PM. Dvs det tar bara ca 20 minuter dit istället för dryga timmen. I alla fall numera är vi närmare 40-45 svenskar på listan och det gjorde att vi lyckades vara 24 stycken trots att väldigt många inte kunde komma.

Maten var så himla god och jag hade jättetrevligt. Skall definitivt ta Mamma och Pappa och K och M dit när de kommer. Alexander hade taekwondo gradering dvs han skulle få gult bälte och det gick väl så där med nöd och näppe erhöll han sitt bälte. Får se hur länge han kommer fortsätta, jag är glad att han hållt på så pass länge som han faktiskt gjort.

På fredagen hade vi bjudit in ett antal svenskfamiljer för middag och Nannu och jag och Stella ägnade stora delar av dagen att förbereda inför kvällens festligheter. På förmiddagen hade jag ett telefonmöte med min chef hemma i Sverige. Känns så himla långt borta jobbet men jag saknar det faktiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar