tisdag 18 oktober 2011

Sköna dagar i Goa med goda vänner...

Första veckan i oktober så hade vi bokat in en semesterresa då barnen var lediga en hel vecka ifrån skolan och Roger också hade ett par dagar ledigt. Vi tog flyget till semesterorten Goa och bodde där under ett par dygn.

Alexander dyker i poolen efter sina ringar.

Härlig bild på härliga människor...

Kväll vid stranden.

Olivia med pappa vid stranden.

Sebastian gillade sanden.

Krabbhål, tror jag.

Alexander i sanden med pappa

Alla tog kort och gullade med Olivia som vanligt och hon tar det hela med ro.

Barhäng i den inbyggda baren i poolen...

Olivia gillar juice, själv har jag annat i glaset...

Coola pappa med Olivia

Sebastian

Alla barnen hade sandorgie

Solnedgång i solstolarna

Livet är härligt i Goa tyckte Olivia

Liksom Sebastian

Solnedgång i Goa.
Vi spenderade dessa härliga men delvis jobbiga dagar mest i poolen. Poolen var varm och man kunde ligga i stort sett hela dagen utan att börja frysa och vi hade ett pass i poolen på förmiddagen gick in och vilade med Olivia som måste sova och sedan lunch och sedan hade vi ett till pass i poolen på eftermiddagen och på kvällen så gick vi ner till den riktiga stranden då det var för varmt att vara där under dagtid med framförallt Olivia då sanden blev väldigt varm och hennes hur är så babyvit.

Den jobbiga biten var att hålla rätt på tre ungar samtidigt i poolen men med hjälp av våra vänner familjen E så underlättade vårat jobb betydligt då de hjälpte till väldigt mycket att hålla reda på våra tre små knoddar som alla gillar att bada men ingen av dem kan simma speciellt bra även om Alexander är på god väg.

Han var nog mera under vattnet än över, mot slutet av vår vistelse så kunde även Sebastian dyka med hjälp av cyklopet så från och med nu kommer båda två vara mer under än över vattenytan.

Stranden var fin och folktom förutom under kvällens sista timmar men någon direkt trängsel var det inte men det kan ju bero på att det var lite försäsong, den stora peaken är under november och december i Goa.

Den andra utmaningen var alla måltider i restaurangmiljö, även om det var buffe så tar det tid att hinna hämta mat till tre små och hinna med att få i sig någon mat själv. Men jag är glad att vi åkte dit, man behöver pauser och det var roligt för barnen att komma iväg och bada och bara vara.

Hemresan gick inte så bra då vi kom lite sent till incheckningen pga bussen lämna för sent ifrån hotellet och när vi skulle checka in så var våra biljetter borta. Dvs någon annan hade fått våra confirmerade biljetter. Så gör man inte mot en tre barnsfamilj. Oavsett så istället för att komma hem vid sextiden så kom vi hem vid halv ett på kvällen efter att ha spendera alldeles för mycket tid i Goas flygplats och sedemera även Hydrabads flygplats, allt detta dessutom på min födelsedag.

Kingfisher gav oss med andra ord nya biljetter men till förfärliga tider och det är inte speciellt kul med tre barn på flygplatser men vi försökte se det som ett äventyr och jag tror att barnen hade kul delvis men roligare saker kan man ha för sig.