söndag 22 januari 2012

Jakt på tripp-trapp

Idag har jag och H letat tripp-trapp stolar i Bangalore utan att lyckas, men vi hittade andra saker. Vi hade fått tips och jag hade skrivit ner adresserna i ett sms till mig själv. Döm om min förvåning när smset plötsligt var borta när vi är halvvägs på ner till stan.

Jag har dock fått löfte om lån av en stol från G och eventuellt köp ifrån en annan. Vi får se antingen går jakten vidare eller så får jag i bästa fall köpa en från A som snart åker hem till Sverige igen. Igår (Läs lördag) så fick jag åka och titta på deras tripp-trapp så den blir det.

Idag har jag äntligen blivit godkänd på en av mina två kurser så nu kan man stoltsera med 7½ nya fräscha högskolepoäng i Logistik. Jippii...

Olivia har varit på inskolning hela veckan och det har gått bra, men idag(läs fredag) så vaknade hon och hade feber så hon fick följa med i bilen. Hon har varit jätteduktig och lekt med pärlor och playdough, lagt nya pussel och lekt i sanden och i rutschkanan med jämnåriga. I torsdags så åt hon lunch och sov där också och när jag hämtade henne ordinarie tid tio över två så var hon nöjd och glad. Så skönt. Nästa stora grej är pott-träningen, får se om det blir innan sommaren eller om vi tar det i sommar hemma i Sverige.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar