onsdag 11 januari 2012

Pluggdag med lunch vid poolen...

Jag har bestämt mig för en nystart av bloggen. Jag har ju haft som ambition att skriva allt som en dagbok men nu ligger jag efter så himla mycket så idag kommer jag skriva som om jag har skrivit varje dag och så kommer jag göra tillbaka blickar. Jag vill ju skriva om vårat besök i Dehli-Agra-Jaipur, mammas och pappas besök och julen etc men just nu kommer jag göra det när jag har tid och lust.

Min favorit just nu när blom-mannen kommer, vilken doft och färgprakt. 

Våran stora lilla tjej som pratar mer och mer, här på hard rock cafe med
mor och far.

Så här omringad kan man bli i Indien om man är på sightseeing och
är västerlänning med kamera, jag trodde jag skulle slippa detta då inte
barnen var med när vi åkte till My soar jag och mamma och pappa.
Istället blev det jag som blev attraktionen, en 37-åring som
inte är speciellt blond...men vit.
Denna vecka har jag börjat om med pluggandet, eller rättare sagt jag hade tänkt börjat i måndags men då blev det att röja bort julen i huset istället. Så skönt att röja bort julgranen och julstjärnorna (även om det är mysigt kvällstid) och alla andra saker som hör julen till. Kändes lite som att städa bort tre ungar hemma samtidigt också då Alexander och Sebastian äntligen började skolan i måndags.

Jag har en uppsats kvar att skriva klart samt en inlämningsuppgift kvar att göra i ena kursen, i den andra kursen så har jag i princip gjort allt klart förutom att vi inte fått uppsatsen godkänt efter våra rättningar av uppsatsen efter oppositionen och en andra omgång av smårättningar. Vi håller tummarna att den blir klar så man kan lägga åtminstone en kurs till handlingarna.

Rutinen är som sådan att jag går iväg med ungarna till bussen när jag är tillbaka väntar jag in barnvakten F som kommer kring åtta snåret. Stänger in mig i datarummet och skriver fram tills lunchtid och sedan efter lunch så kommer barnen hem igen ifrån skolan.

Jag pluggade idag fram tills halv ett då jag mötte upp A och H vid poolen och åt pasta på klubben. Väl hemma igen så fortsatte jag den ordinare drillen att vi lekte lite och käkade vattenmelon och sedan gick jag och Alexander upp för att läsa i lugn och ro hans läxa. Han försöker lära sig att läsa men det går fortfarande lite knaggligt och han gissar mest, men vi tragglar lite så kommer det nog snart att lossna.

Efter det så var jag ute en stund med Olivia utomhus (hon måste tyvärr fortfarande passas ute på gatan eftersom det är en del bilar och hon inte riktigt insett att de är farliga saker) gick in och lade pussel med Sebastian och helt plötsligt var huset fullt med ungar, har ni det lika dant ena sekunden är allt lugnt och skönt i nästa är huset fullt av högljudda ungar för varje extra barn går decibeltalet upp en aning.

Först kom N som ville leka med Sebastian men han ville lägga pussel men påföljd att han började riva med annat, sedan kom bror hans B och eftersom indiska grannpojken N också var här så blev det helt plötsligt väldigt högljutt.

I dessa situationer får man antingen slänga ut ett par barn eller så får man själv gå undan...

Kvällen avslutades med kycklingklubbor i ugnen och ris och grönpepparsås... 

1 kommentar:

  1. Kul att du börjat blogga lite igen. :-) Vi fick visum idag så nu är allt klart, men det blev så sent innan vi var hemma så jag ringer dig imorgon istället. Kram C&M

    SvaraRadera