måndag 16 januari 2012

Tacoskväll, barnkalas och chilla...

I fredagskväll hade vi bjudit familjen E på tacos och lite vin, det blev en mysig kväll med god mat och trevligt sällskap. Olivia lekte med K och det gjorde att jag fick äta i relativt lugn och ro. Sebastian somnade först i soffan, Olivia sen i min famn vid halv tio. Superskön start på helgen.

Lördagen så var de förberedelser inför ett något försenat 6-årskalas för Alexander. Ni vet han fyller ju på juldagen och det är ingen bra dag för kompiskalas. Vid 1-tiden så var det 8 pojkar här inklusive mina två grabbar och det var ös i ett par timmar. Jag hade fixat pasta och köttfärssås och vegetarisk sås då en del av grabbarna var vegetarianer, men de åt ingen sås utan tog bara ketchup, sedan blev det lek med ballonger och sedan Darth Vader tårta. Kort kommer senare. Därefter blev det skattjakt och var sin godispåse, sedan lekte de tills jag kastade ut dem vid 4 tiden... Helt slut var jag efter så många grabbar som knappt hör vad man säger och vill ha ens uppmärksamhet hela tiden.

Söndagen blev en lugn och stilla dag och jag lyckades faktiskt läsa lite bok (plugga är inte att tänka på under helgerna med alla tre barnen hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar