torsdag 26 januari 2012

Tung vecka, med ljusglimtar...

Veckan började bra med en hämtad tripp-trapp-stol hos vännen A som snart åker hem och vars dotter vägrar sitta i sin barnstol. Skönt då kunde man släppa det. På tisdagen kom jag äntligen iväg till frisören och fick en allmän uppfräschning, tår och naglar och håret ser okej ut igen. Behövde det då jag kännt mig lite låg ett tag. Förmodligen för att mamma och pappa åkte hem och vardagen började rulla på och att jag saknar jobbet.

Alexander framför playstation och något av sina Lego-spel

Numera två tripp-trapp och en ikea-stol, de växer barnen och blir större...

Sönderkörd bil, lossnade ett hjul, ny fin bil finns
numera , bild kommer senare.

Vädret är fint dagtid och kyligt kvällstid och nattetid, men
 julstjärnan blommar fortfarande även om en ansning  måste till
snart. Dags att ringa trädgårdsmästaren.

Bougavillian så vackert, glömmer bort det ibland men jag vet att
jag måste njuta...
Konstigt det där hur mycket man förknippar sig själv med sin yrkesroll och hur mycket det gör för självförtroendet och egot att ha ett jobb där man presterar och får bekräftelse. Jag fick dock ett positivt besked som gjorde lite gott för självförtroendet då jag fick godkännt på ena av kurserna jag pluggat under hösten.

På onsdagen var det dags för svensklunch igen och innan det så satte jag och A oss i bilen och tog oss ner till stan för en liten shoppingtur innan. Olivias och Sebastians bil hade gått sönder och det går inte att laga. Så jag var på jakt på en ny som var lika bra. Jag och Manju letade i Whitefield dagen innan men den butiken där vi köpt den gamla var stängt och alla övriga hade inte lika bra. Som tur var hittade jag och A en ny fin lila-rosa bil på Shappihre nere på stan. Mitt emot ligger Lifestyle och vi styde kosan dit och vi fyndade både t-shirts och klänningar på upp till 40%-rea. Inte helt fel.

Strax innan lunchen började jag känna bubbel i magen och så var det kört igen. Magsjuka. Kom på nu att jag drack te hos frisören. Kanske det vattnet inte var bra... Lunchen var jättetrevlig och vi sa hej då till F som åker hem efter två år. Hon bor i vanliga fall i Södertälje så det kändes inte som förväl för alltid, det ligger ju inte mera än en timme bort när det är dags för Indienreunion i Sverige när vi är tillbaka.

Maten var bra som vanligt på FAVA ( ligger i UB City) även om vattenglasen de ställt fram var odiskade.

Väl hemma igen krånglade magen mer och mer och jag var tacksam för att Nannu stannade hela natten då övriga barn har åkt på förkylningar i olika grader och de hostas både till höger och vänster och vaknas och har sig.

Idag var det helgdag och det betyder att alla barnen var hemma för skolor och förskolor var stängt. Inte så bra kombination med magsjuka och tre hemmavarande barn och en man som är i Sverige. När dessutom tjänstefolket är lediga så får man improvisera. Dock så gick det bra även om dagen bestod av tv-tittande och tv-spel för barnen och jag låg håglöst brevid och Nannu kommer ha lite att städa i morgon. Jisses vad de kan stöka till när man inte håller efter dem. Jag orkade inte...

Imorgon skall jag försöka plugga lite och fortsätta göra mig fin. Ansiktsbehandling står på programmet och så om det finns tid och jag inte mår dåligt så skall jag försöka få till en massage. Då borde jag och barnen kunna stå ut tills pappa och syrran med pojkvän kommer på söndagmorgon.

Längtar...

1 kommentar:

  1. Önskar så, att jag varit i skick att hjälpa dig, och samtidigt kunnat njuta av dina gulle-gryn.
    Ni är för goa, hela högen! Men, snart är alla friska, då tar vi igen förlorad tid. Kram H

    SvaraRadera