torsdag 12 januari 2012

Nästan klar med uppsats 2...

Idag har jag med hjälp av F i Thailand kunnat nästan bli klar med uppsats 2 i den andra kursen jag läst i höst. Klar så till vida att jag kan skicka in den för opposition, sedan skall jag själv också opponera på någons uppsats samt att jag har kvar en inlämningsuppgift.

Sökes en stycken Bobba Fett-gubbe (bilderna
är lånade ifrån Lego)

Eller ser han ut så här, tänk småfigurer så kan ni
tänka hur lätt det är att hitta denna gubbe när jag
knappt vet hur den ser ut, tack och lov
för internet och tokiga legosamlare..
Det känns dock som om det är överkomligt att jag nästan är klar med höstens kurser innan vårens kurser drar igång. Fattar inte att jag pluggar igen, men ärligt talat är det ganska kul. Inte när man är mitt inne i en uppstart av ett PM men att få ny kunskap och nya influenser är aldrig fel. Att läsa andra uppsatser och input i researchen är inte helt fel heller.

Jag har stängt in mig hela dagen och försökt ignorera de flesta bråken och gråten och grälen efter det att ungarna kom hem. Dock så skötte de sig ganska bra med lite hjälp av filmer och frukt och medling av Nannu.

I morgon blir det fokus på den sista inlämningsuppgiften och förbereda inför kvällens middagsbjudning. Inget märkvärdigt men nog så viktigt då våra kära vänner familjen E kommer över på lite tacos och vin.

På Lördag är tanken att vi skall fira Alexanders 6-års dag med ett killkalas och jag måste väl förbereda lite inför det. (Kaka är dock beställd eftersom jag vill ha en Darth Vader tårta att bjuda på då hela högen är mer eller mindre Star Wars frälsta.) Alexander önskar sig mest lego som vanligt men jag har försökt tala om för honom att det inte är säkert att han får något men det örat vill han inte lyssna på.

För övrigt så har det varit en tung skolstart för Alexander, han skulle helst vara ledig hela tiden och kunna leka sig genom livet, att mamma och pappa kräver att han skall anstränga sig för att lära sig att läsa är inte speciellt roligt. Jag har lässtunder med honom varje dag just nu som belönas i form av speltid på playstation eller lek med kompisar...

Att tappa bort Bobba Fett (legofigur) är inte heller speciellt bra i hans värld så livet är lite tungt för närvarande för honom. Mest tror jag att han längtar till kalaset på lördag och därför sätter upp hinder för sig själv. Dock inte så lätt att vara mamma och inte hitta Bobba Fett i myrstacken i hans små "förråd" som är gömda i diverse ryggsäckar eller burkar eller hyllor eller lådor. Roger säger att han är ute på ett star wars uppdrag just nu... Själv misstänker jag att han ligger i bitar på diverse olika platser och aldrig kommer bli hel igen. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar