onsdag 31 augusti 2011

Orientation day TISB...

Äntligen har veckan kommit då barnen börjar skolan, dock inte förrän på torsdagen, dock var tisdag en sk introduktionsdag. Sagt och gjort, packa in båda de äldre barnen i bilen och lämnade Olivia med Nannu.

Veckans bukett, blåa orkideer, har ni sett det någon gång förrut...

I närbild.

Höstlik bukett, varma färger.

Alexander med B på taekwondon, nu med nya dräkten, bältet är vitt för nybörjare
Sebastian var verkligen nyfiken, han har längtat och längtar och tyvärr så börjar det inte så bra då de har en timmes föreläsning i aulan och det är stört omöjligt att hålla Sebastian och Alexander stilla så länge, därefter skulle vi träffas i respektive klassrum. Jag skulle med andra ord vara på två ställen samtidigt.

Jag valde Alexanders klassrum då jag vet att hans klass är mera avancerad och att Sebastian kommer ha det bra i Pre-KG klassrummet. Dessutom kommer Alexander ha läxor i större utsträckning än våran lilla treåring kommer ha.

Vi fick de fantastiska böckerna som man skickar meddelanden till och från varandra, dessutom en packe med informationsmaterial om läroplanen för året samt ledigheter som är inplanerade. Så bra att ha i början av terminen, den packen missade jag när vi kom i November så hela året var lite av överraskning om vad som skulle hända. I år känner jag mig mer varm i kläderna som skolmamma...

Tänk i Sverige skulle Alexander gått i förskoleklass och Sebastian kvar i dagis, nu går båda skola, vilken skillnad i skolsystem.

Jag gjorde även ett till försök att få ut byxor till Alexander men vände i dörren då det var lång kö och jag ville inte upprepa katastrofen från tidigare.

På kvällen hade Alexander taekwondo igen och denna gång fick han dräkten. Visst är han fin... Hoppas bara att han inte tappar intresset alltför snabbt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar