tisdag 16 augusti 2011

Norrland del 1...

Jag skall försöka skriva ikapp lite på bloggen. Har verkligen saknat den och även om det inte är många som läser mer än släkt och vänner så är det en liten terapi för en annan som är mitt i det samt jag tror att det är ett bra minne för barnen när de blir äldre.

Hundpromenader var det gott om, här mitt bland midsommarblomstrena.

Olivia tillsammans med Gustav.

Olivia i vagnen som tillhör stugan...

Sebastian skvätte lite varstans i buskarna och han älskade varje minut...

Athos nyklippt och elegant till tusen.

Båttur med morfar och mormors båt till badstrand i finväder.

Olivia gillar också att bada och leka i sanden.

Morfar som han ser ut under sommarmånaderna, med shorts och keps och skägg.

Kojbacken på magisk grillkväll i solskenet.

Klockan är sent men man kan tro att det är dagtid...
Vi anlände veckan innan midsommar och resan har jag berättat om här. Det första som slog mig var de ljusa kvällarna och nätterna och man vet varför vi svenskar gillar sommaren så himla mycket. Allting blir liksom klarare av de svenska sommarnätterna. Grönare natur, blåare hav etc.

Jag och Pappa(morfar) njöt av att bara vara i stugan mycket första veckan och skall jag vara helt ärlig var väl vädret inte det bästa den veckan, men avslutningen var midsommarfirandet. Midsommardagen slutade med katastrof då Gustav gick bort hastigt och vi sörjde mycket, han har trots allt funnits i familjen i mer än 10½ år.

Vi gick på långa hundpromenader och barnen njöt av att vara ute i det fria och jag tror att Sebastian hade kalsongerna mera av än på så som han gick runt och skvätte under dessa underbara veckor i Norrland.

Den andra veckan så fick vi till en båttur då vädret blev bättre och barnen badade och lekte i strandkanten precis som man skall göra under sommaren. Vi blev bortbjudna på grilllkväll hemma hos Å och B en fantastisk solig kväll. I gasset på kojbackan kan det bli rejält varmt. Även syrran anlände och hon och jag spenderade några dagar med att kratta skräp i badviken medans barnen lekte och badade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar