onsdag 24 augusti 2011

Söndagsfika med familjen E...

Blommor från badviken på Hemsön

Någon som vet vad blomman heter?

Lägg till bildtext
 På söndagen var vi bara hemma och njöt av lung och ro. På eftermiddagen ringde Familjen E och sa att de ville komma över på en fika. Jag slängde ihop en sockerkaka och den blev väl emottagen.

Alla berömde den för att den var så himla hög... Jag själv tyckte att den såg ut som en vanlig sockerkaka... Dock så körde jag med ett extra ägg (indiska ägg är så himla små tycker jag) och lite mera margarin än vanligt... Kanske var det tricket...

Ja ja, vi pratade och tog det lungt och barnen lekte, kul att ses efter så lång tid ifrån varandra. De liksom vi hade varit hemma på besök i Sverige och de hade dessutom hunnit med en semester på Sri Lanka. Ibland önskade jag att vi också hade lite större barn så skulle vi kunna resa mera...

Men våran tid kanske kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar