onsdag 24 augusti 2011

Resten av familjen... & Sverige blommor

Svenska lupiner som växer i väggrenen på Hemsön är också vackra...

Vilka härliga färger...

vårens blommor hade inte blommat över när vi kom i juni på Hemsön.

Åkerbärblomster tror jag...

Lingonen blommade när vi kom och var kart när vi åkte. Visst är de vackra.

Kolla in Humln som flyger...

Mammas lavendel var väldigt fin och doftade gott.

Miana orkideer lever fortfarande i mammas vård.

Just den här blomman kommer ifrån orkideen jag fick i samband
med Alexanders födelse ifrån jobbet , så  över 5 ½ år snart gammal orkidee...

Midsommar andas denna bild...

Lupiner igen, visst är de vackra.
fick fixa frisyren de kommande dagarna. Först barnen och sedan pappa tom Olivia fick sig en omgång. Veckan fylldes annars av vardagliga saker som att packa upp resväskor, leka med barnen på gatan, Alexander bekantade sig med playstation och starwars igen.

Mataffärer besöktes för att fylla på förråden och förnyas.

På fredagen hade jag äntligen bokat in massage, dock gick det hela i stöpet då jag och S hade dragit iväg med fyra barn i bilen för att åka till Monkey Maze. En slags minivariant av busborgen där man kan checka in barnen och leka under ett par timmar. Barnen tyckte det var jätteroligt och vi mammor fick en stund utan att någon drog en i kläderna. Väl där upptäckte jag att jag skulle inte hinna hem till massagen och fick ringa och avboka den...

Det är påfrestande att ha småbarn hemma som börjar bli uttråkade efter ett långt sommarlov och som utan att erkänna det längtar till att skolan skall börja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar