fredag 15 april 2011

Elbrist och vattenbrist..

Hela denna vecka har vatten och el strulat, måndag och tisdag hade vi ingen el på förmiddagen och inget vatten på eftermiddagen. Lite svårt att tvätta då. Dessutom är det varmt hela tiden ca 35 grader och även i skuggan blir det riktigt varmt.

Vi kör igång ACn när jag skall amma och när vi skall lägga oss ett par minuter för att få ner värmen sedan går det bra att sova. Det är mest Alexander som har problem då hans överslaf är för varm, han sover på madrass i vårat rum eller mellan oss.

När det varit så varmt denna vecka så har jag simmat med Alexander på hans simlektionstid. Så skönt och jag är så stolt över Alexander. Innan kursen så kunde han aldrig vara under vattnet, nu vill han vara under vattenytan hela tiden och igår (läs torsdag) så simmade han själv ett par meter ibland glömmer han röra armarna ibland glömmer han sparka och ibland glömmer han andas när han kommer upp ifrån vattnet.

Men  han är så himla duktig och nu när han inte är rädd längre och han märker att han kan ta sig fram själv så tycker han det är roligt också. Hela förra veckan och denna veckan har han frysit innan lektionen varit slut men igår var han kvar sist och frös inte heller. Vilken skillnad träningen har gjort. Han skall gå hela nästa vecka och egentligen veckan därpå men då är vi på semester, men jag låter nog han gå ytterligare en månad på simkurs (maj också) så blir han säkrare och säkrare...

Jag skall filma honom vid tillfälle och lägga upp här så får ni se hur duktig han har blivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar