fredag 22 april 2011

Fin i håret i några timmar...

På onsdagen var jag äntligen iväg och fick håret färgat igen. Den hade en väldigt ful utväxt och dessutom syntes en del av mina tyvärr gråa hår. Alexander var med hela tiden och var jätteduktig. Han satt och ritade och skrev sitt namn på ett papper och tittade på när alla gjorde sig vackra. Jag mitt hår, någon sina tånaglar och någon sina ögonbryn och någon fick håret tvättat.

Trötta barn, efter simlektion och respektive dagis slappar i soffan.
Spat på Palm Meadows har det mesta, massage som ni vet, hårklippning, vaxning av benen och alla andra konstiga ställen :-) , manikyr, pedikyr och ansiktsbehandling så ni som kommer på besök kan njuta av det ni känner för till en relativt billig peng. Inte billigast i stan men heller inte så att man känner sig rånad.

Jag fick håret fönat rakt som vanligt men det blev förstört då jag var med på simlektionen senare med Alexander.

Alexander och jag åt pasta bologonese med vitlöksbröd till till lunch på klubbhuset eftersom han stått ut med att vänta på att jag skulle bli klar.

Under simlektionen hängde åskan i luften och ett tag trodde jag att vi var tvungna att avbryta för att regnet kom, men vi klarade oss och regnskuren kom först när vi hade bytt om och var klara för att gå hem, vi hann dock hem innan så vi slapp bli genomsura.

Regnen har kommit av och till hela veckan och det är skönt när det efter tryckande värme kring 35 graders stecket kyls av med ett häftigt åskväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar