torsdag 17 mars 2011

Säkerheten på plats

Idag har jag haft Alexander hemma eftersom de har spring break (lediga idag och imorgon) på TISB. Alexander njuter och idag har vi köpt en ny ryggsäck åt honom. Dessutom har han lekt utomhus i stort sett hela dagen.

Grinden är på plats, tack vare våran granne.

Plexiglas för att förhindra fall mellan spjälorna...

Stenbitarna låg på marken och man bara pekade på det man ville ha.

såg och polermaskin hos granitkillen...

Så här bra och fint blev det och jag behöver inte oroa mig för att någon
annan skal komma.
Idag blev det klart, grindarna är på plats liksom plast för att förhindra ett fall mellan spjälorna. Nu kan jag bara oroa mig för att de rasar nerför trappstegen, tro mig jag har sett på när Sebastian föll på våran bröllopsdag och tänkt tanken att nu bryter han nacken. Alla olyckor går helt enkelt inte bygga bort.

Dessutom blev det en tur till stenhuggeriet, där infröskaffades en skiva 19tum*30 tum för att ha under ugnen på nya byrån. Jag vart lite orolig när Manju föreslog en sten. Men när jag hade åkt därifrån hade jag betalat 750 rupier för skivan inklusive polering och utskärning och jag fick stenskivan samma dag jag beställt den. Imponerande.

Hade nästan kunnat önska att våran granitskiva hemma inte fanns så jag fick åka och köpa en ny skiva i vårt hus nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar