fredag 11 mars 2011

Snickarboden...

Som vanligt i byggvaruhusen...
Banabpaj med marängtäcke
Jag håller på att försöka mig på ett nytt försök att få till en bänk till köket. Vi har anlitat grannens snickare som har gjort jättefina möbler åt dem för att bygga det. Vi kom överens om ett pris på att göra möbeln och sedan åkte vi gemensamt och köpte in materialet i ett hål i väggen. Det var lite surrealistiskt det kändes som om man förflyttades ett par hundra år bakåt i tiden när man var därinne. Samtidigt ändå inte då det luktade på samma sätt som hemma på byggvaruhusen och det fanns samma typ av brädor etc. Dock fick jag till ett par bra bilder på saker där inne som gjorde att det kändes som förr i tiden.

Stenålder eller...
Stenålder nr 2???
Bananpajen upplagd med grädde på...
Väl hemma igen så bakade jag och Nannu denna fina bananpaj med marängtäcke över, dock så lade jag till skivade jordgubbar också ihop med bananerna för att få till lite syrlighet... Det blev väldigt gott men mäktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar