onsdag 30 mars 2011

Shopping på Commercial street...

I lördags åkte jag och P och A ner på stan vid tiotiden och lämnade Roger hemma med alla tre barnen. Vi skulle visa P lite av Indien och shoppa i myllret nere på Commerical street, det blev en del fynd men mest av allt insöp vi atmosfären och lukterna och ljuden. Speciellt var det Russel market som stannade i mitt minne då jag inte varit där förut, där finns det massor av frukt och grönt och annat till salu inne i en saluhall, när vi gick därifrån råkade vi även gå förbi där de sålde fisk och kött och det kändes väl mindre fräscht särskilt då det luktade en hel del.

Bild ifrån Rusell market i lördags.
Därefter bar det av till Olive beach för lunch och det var också ett första gångs besök för min del. God mat och framförallt mysig och lugn miljö.

Vi såg även Gangaram ( en bokhandel) där P köpte vykort som jag sedan postade på måndagen då posten var öppet. (P så att du vet att de är skickade).

Väl hemma igen så blev det en kort paus och sedan gick vi till klubbhuset och åt avskedsmiddag med familjen Ö och E innan P skulle åka till flygplatsen samma kväll/natt.

Vi gick hem mätta och belåtna i värsta regnskuren och alla blev rejält blöta men det gjorde inte så mycket då det inte var speciellt kallt ca 25 grader skulle jag tro, endast Alexander frös då han hade somnat på restaurangen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar