söndag 5 juni 2011

Bakning och farvällunch...

I torsdags var jag i baktagen. Har länge tänkt lära Nannu att baka bröd som vi kan äta på morgonen, vi börjar bli less på yogurt och gröt är inte gott när det är 35 grader varmt. Annars är det den bästa frukosten tycker jag. Gärna på svenskt fiberhavregryn...
Nygräddade tekakor som fick godkänt av Roger....

Mindre lycka med munkarna även om de såg rätt okej ut i färgen åtminstone.

I på farvällunchen.

Våra fantastiska grillspett kom in på smågrillar

Vi fotade alla som galningar ett tag här är det F som är i fototagen...

Sagt och gjort jag letade upp ett recept ifrån internet och följde det nästan, det fick bli tekakor, blivit inspirerad då A alltid gör det hemma hos sig. Har fortfarande svensk torrjäst kvar som jag vill använda upp.

Degen jäste jättebra och de blev goda, vi provade även att göra munkar, det gick inte fullt lika bra, någon som har några bra tips på hur man inte får dem så himla torra och stabbiga? Vi skall experimentera fler gånger jag och Nannu eftersom det kan hon göra hemma sedan då man inte behöver en ugn.

Efter bakningen så skulle vi ha en sen lunch för att säga hej då till I som åker hem snart till Sverige. Det är Rogers nuvarande chefs fru. Hur som helst så var det bokat på ett ställe jag aldrig varit på men dessa grillspett var helt fantastiska. Vi var ett svenskgäng (och en norska) som sa hej då på ca 12 personer men vi skulle ha varit ännu fler om inte två var sjuka.

Vi skrattade och pratade och åt goda grillspett och gav en fin present i form av ett halsband... I har varit här i fyra år och är en veteran i dessa sammhang endast ett fåtal har varit lika länge och vet lika mycket om Bangalore.

Vi kommer sakna dig kära I...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar