söndag 12 juni 2011

Matlagning inför festen.

I fredags så gick ugnen varm, jag och Nannu gjorde potatisgratänger och västerbottenpajer och förberedde så mycket som möjligt inför grillfesten på lördagen.

Här lämnade vi in gobelängen för inramning, Alexander var
med lite piggare nu efter medicinering.
Jag handlade för ett tag sedan en gobeläng som jag ville rama in inför festen för våra väggar är fortfarande rätt så kala. Jag och Roger jobbar som bäst under press och fick upp och röjt undan massor av saker. Det är en av fördelarna med att bjuda till fest man får gjort de där man går och drar på.

Även shopping stod på schemat eftersom färskvarorna som grönsaker och frukt måste köpas dagen innan eller samma dag för att hålla sig fräscht i värmen här i Bangalore.
Färdigt resultat, tyvärr ingen bra återgivning av färger och detaljer, tro mig den är fantastisk. Inramningen kostade 1800 INR = ca 250 kronor  (billigt med arbetskraft då materialet säkert var 90 % av den kostnaden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar