onsdag 1 juni 2011

följt av en härlig svensklunch...

Direkt efter uppvisningen på TISB så åkte jag på svensklunch, denna gång på en restaurang som jag velat gå på länge, Blue Ginger vietnamesisk restaurang, jag hade tagit seafood menyn och det inleddes med en soppa på skaldjur och sedan följde fantastiska räkor och krabba, sedan till huvudrätt blev det fisk och till det drack jag gott rosevin (jag som aldrig brukar dricka rosevin tyckte det var gott, Lotta tänkte på dig då du alltid brukar dricka rosevin i stugan med mamma och pappa)

goda fisken och krabban till huvudrätt, ris till som inte kommit ännu.

Hela två bord fyllde vi upp 15-16 st som vi var.

Chokladmousse med glass till efterrätt men solmogna fikon.
Hur lyxigt som helst, jag kände mig verkligen som den tvättäkta lyxhustrun denna dag, först duktig mamma på uppvisning och sedan svensklunch medans Nannu och Manju tog hand om Olivia.

Det är jättetrevligt att träffa andra svenskar och bara utbyta erfarenheter och snacka av sig lite under dessa luncher, tack alla för trevligt sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar