fredag 17 juni 2011

Sommarlov Sebastian...

Idag var Sebastians sista dag på WeCare, han har gått där under våren eftersom han inte kunde börja TISB förrän han fyllde 3 år. I höst kommer han åka med samma buss som Alexander till och från skolan. Han är redan exalterad för han skall få åka med bussen precis som "sander" som han säger.

När jag frågade vilken typ av avslutning de ville ha så bad de mig köpa en "eggless och creamless cake", sagt och gjort jag bad Manju fixa det. Orkade inte baka eggless och creamless själv. Något som är bra här i Indien är att man kan köpa allt och få det hemkört till rimlig kostnad, kl 10.00 skulle kakan levereras, kl 11.00 skulle jag vara på dagis. Inte helt oväntat dök kakan upp 11.00 och vi kom 20 minuter efter 11 till Wecare.

Väl där så fick jag läsa en saga. Jag hade tagit med mig en typisk svensk saga. Halvan och ambulansen som jag översatte för ett stort gäng med indiska barn och Sebastian. Jag tror det blev uppskattat. Sedan gick vi ut i matsalen och där serverades kakan till alla barnen och de sjöng happy birthday (fastän han inte fyller år :-) så himla indiskt) och sedan så packade vi ihop och åkte hem.

Dagisavslutningen firades genom ett besök på gyllene måsen och sedan ett par varv med att åka trampbil...

Nu sitter han klistrad framför youtube som han gjort hela veckan när han kommer hem... Han väljer klippen själv och ser ut som ett fullblodsproffs. :-) Ja ja vart skall detta sluta.

2 kommentarer:

  1. Hej min Indiska familj. Jag saknar er otroligt mycket. Det ska blir så kul att få mysa med er i Stugan. Nu är det inte lång tid innan ni landar på svensk mark. Ha det så gott så länge så syns vi snart. Många, många, många kramar lillsyrran i Umeå.

    SvaraRadera
  2. jag saknar dig med, nu kommer våran chaufför snart och hämtar oss.. Kram Cissi

    SvaraRadera