onsdag 1 juni 2011

Köpt kol inför grillpartyt...

Vi skall snart ha grillfest hemma hos oss, tanken är att ett gäng vi känner skall komma över på grillparty och grilla på vår balkong, vi har dock inget kol med oss så jag var tvungen att handla, hade egentligen tänkt handla på weberaffären(svindyr) men Manju han frågade var man kunde handla och här ser ni på bilderna var jag köpte kol någonstans.

Sebastian och lekkompisen I på WeCare när jag lämnade på morgonen
med sin snälla fröken.

Här i detta skjul köpte jag kol (det som ligger framför den blå tunnan)

Här ser ni ytterligare säckar som fanns där, fick inget kort på killen...

På samma ställe hade de ett annat hål i väggen, vill ni köpa griskött här???

Olivia provar sina nya skor tillsammans med de övriga småbarnen på gatan.

Olivia gillade inte sina skor speciellt mycket

Visst är han söt lilla norska M...
Det jobbade en ung kille där och jag frågad hur gammal han var, han var helt täckt i kol och ansiktet helt svart, de svarade att självklart att han var 18 år.  Skulle tro att han var 10-12 år egentligen, men barnarbete är faktiskt förbjudet här och skulle myndigheterna få reda på detta skulle de förlora näringsförbud, dock lite svårt att se att de hade lyckats särskilt bra...

Även ett par skor till Olivia blev det då hon definitivt kommer behöva det i Sverige samt att hon snart kommer vilja gå ute på gatan snart med Manju. Hon gillade dem inte och gick inte speciellt bra i dem, det var som om hon hade tejp på pälsen (Ni vet när Zoki fick en tejpbit på tassen av pappa hur hon brukar försöka skaka av sig den innan vi tog bort tejpbiten så betedde sig Olivia)

Jag fick ingen fredagsmassage så det var en besvikelse, hon var ledig och alla andra tider var uppbokade. Illa illa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar