torsdag 16 juni 2011

Betydligt bättre...

Igår vad det dags för återbesök med Nannus dotter och få reda på provresultaten, Nancys värden var betydligt bättre men inte inom ramen för vad det skall vara, hon skall äta 75mg/dag istället för 50mg/dag i två månader för att se om värdena blir bra då.

Nannus yngre dotter Kithana med Olivia, bilden är tagen av S (tack så mycket)
Hon känner fortfarande av trötthet och ibland huvudvärk, men jag tycker själv att hon såg mycket bättre och det kan väl bero på att denna gång var hon inte illamående och spydde på väg till sjukhuset som förra gången. Nytt besök alltså när vi är tillbaka i augusti.

Jag bad även doktorn kolla Alexander i halsen för att se att hans halsinfektion var helt borta och jag kollade själv. Såret jag såg innan kuren var helt borta. Däremot kommenterade doktorn att han hade stora tonsills (halsmandlar??) och de kan man ta bort. Jag och Roger har varit inne på det men det är nog något vi sparar tills vi är hemma i Sverige igen. Nog för att vården här borta är bra om inte bättre än i Sverige, det är nog mest ifall något skulle gå fel så vet man vad som gäller försäkringsmässigt.

Skall dock boka tid i Västerås och få en läkare att säga att han borde ta bort dem så han hamnar i kö för att göra det i alla fall..

Innan sjukhusbesöket åkte och jag handlade lite matvaror så att Roger skall ha i frysen när jag är borta, Roger kommer ju inte efter till Sverige förrän tre veckor senare. Tur att han har Nannu som tar hand om honom medans jag är borta... :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar