måndag 16 maj 2011

5-årskalas hos norska paret...

Förra lördagen (läs 7/5) så var Alexander och Sebastian bjudna på 5års kalas hos kompisen A som bor i Oslo i vanliga fall. A åker varje morgon med mig och Sebastian till dagis så de känner varandra bra och A och Alexander leker bra ihop när andan faller på.

Roliga bilder ifrån kvällen

Härliga K och A...

Roger och Olivia var också med men utan mössa.

Våran Alexander...

A med Sebastian som gillade att kissa på toaletten, minst tre besök
men mindre resultat.

Somliga somnade i väntan på att Mamma och Pappa skulle åka hem.
Min plan var att jag skulle gå hem efter att ha lämnat av dem men Sebastian ville annorlunda, antar att han blev blyg av alla barnen och därför blev jag kvar på kalaset medans pappa var hemma med Olivia. Jag led inte då det bjöds på pizza och tårta även för de vuxna som var kvar på kalaset.

Barnen lekte kurragömma och hade skattjakt och öppnade paket och åt mat och fick en godispåse med sig hem. Denna variant av kalas är nog ett firande som jag själv kan tänka mig. Sebastian fyller ju 3 1 augusti och dessutom Oliva 1 i närheten så vi får väl fira dem när vi är tillbaka i Indien efter Sverigebesöket på samma sätt..

På  kvällen hade vi bokat in en middag med familjen A på ett jättetrevligt ställe som heter Jalsa. Temat på restaurangen är tusen och en natt och man får till och med hattar att ha på sig under tiden man avnjuter underbar mat. Dock så börjar Alexander med att spilla ut ett helt glas med Rogers drink i och vi hade bara tur att inte F blev genomblöt.

Maten var nordindiskt och det var jättegott även om det inte var barnvänligt, vi beställde in ris och efter att alla andra ätit klart så kom Alexanders okryddade kycklin in men det gick bra ändå. Vi är vana vid det här laget att man inte har så mycket tid att äta i lugn och ro...

Efter middagen följde en desto trevligare efterfest hemma på familjen Es balkong, det blev sent och våran stackars ersättningschaufför fick åka hem väldigt sent då vi ville åka hem med bilen eftersom vi inte hade vagnen med oss och barnen i princip sov när vi skulle hem... Men mysigt att kunna avnjuta den indiska whiskyn som vi hade hittat... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar