onsdag 25 maj 2011

Skriva ikapp på bloggen

Idag har jag ägnat min kära blogg lite uppmärksamhet, det var på tiden. Om det går får lång tid så tappar man inspiration och man kommer inte ihåg vad man gjort. Jag har oftast foton som påminner mig om vad jag gjort men det kan ändå vara svårt när livet börjar bli vardag även här i Indien.

Min snickares fru framför deras hus, rakt fram deras hus och till
vänster toalett och badrum


Innegården, taget ifrån deras dörr i huvudbyggnaden. En brunn som
vad jag förstod inte fungerade i hörnen.

Badrum och tvätt i separat byggnad, jag gick aldrig in.

Inne i huset, jag sitter i tvrummet med en säng till barnen, rakt fram sovrum för
han och  hans fru och ni ser dörren till köket till vänster lite och till höger var ett
till rum och till vänster finns också ytterligare ett rum, men det bodde
 också två familjer i detta hus. Tror att han bor ganska stort.

Frun och dottern utanför när jag skulle åka...
Jag körde Sebastian till dagis och sedan har jag gjort om lite på designen och fixat länkar till de bloggar jag brukar läsa regelbundet samt skrivit ikapp.

Jag längtar hem till mamma och pappa nu. Skall bli så skönt att komma hem ett par veckor.

Bjuder på lite bilder ifrån min snickares hem, han jobbar hemifrån på herrbetjänterna och då jag körde hem grejerna igår så bjöd han in mig på te. Än så länge har jag inte blivit sjuk så jag tror att vattnet var kokat :-) jag vågade inte fråga då jag inte ville vara oartig och det såg rent och snyggt ut överallt.

1 kommentar:

  1. Jättefina bilder, Cissi! Det är alltid spännande att se hur det ser ut på platser man aldrig varit på.
    Kram!

    SvaraRadera