onsdag 25 maj 2011

Torrt och fnasigt hår...

Efter flera veckors simskola i poolen med Alexander så behövde mitt hår en uppfräshning, det kändes som torrt fnöske och då fick det bli hårsalongen på klubben, de gav mig en hårinpackning och jag passade på att få ögonbryna trådade (istället för pincett använder de sytråd och drar av håren ) det kostade hela 80 INR = ca 8 SEK att får ögonbrynen gjorda som hittat :-)

Efter Alexanders sista simlektion för den här gången så gick vi hem och vi gjorde lasange, den blev jättegod och nu kan Nannu laga det så jag slipper allt kladd, hon fick visat hur man gör vitsås ifrån grunden med smält smör och vetemjöl osv previs som Mamma har lärt mig en gång i tiden hur man gör.

Kändes roligt att få lära ut detta hantverk och jag tror att Nannu har roligt när hon lär sig nya maträtter att göra. Det är kunskap hon har nytta av hos nästa arbetsgivare också.

Kvällen blev ganska lång då alla barnen inte ville lägga sig... så om ni undrar varför det tar så lång tid mellan inläggen ibland så beror det på att de allra flesta kvällar i veckorna så somnar jag samtidigt som barnen eller är så trött att jag bara slötittar på tv eller surfar på andra bloggar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar