fredag 6 maj 2011

Blöjfri två-åring.... och amning snart slut...

Kan ni fatta under semestern så hade Sebastian inte blöja förutom när han åkte den långa bilresan men blöjan var torr ändå. Han är så himla duktig och går på toan och gör både nr 1 och nr 2. Sedan vi kom hem har han till och med ingen blöja under natten, endast en gång sedan vi slutat har det hänt en olycka och det pga att jag var på väg med Alexander till skolan och såg inte tecknen.

Våran duktiga tvååring... Numera blöjfri
Så nu kan vi säga att en milstolpe är nådd under småbarnsåren, bara ett blöjbarn av tre möjliga. Här i Indien så är många blöjfria innan två års ålder men jag är supernöjd eftersom TISB kräver blöjfria barn och Sebastian börjar ju där i augusti.

Dessutom har jag fått Olivia att ta flaskan vid flertalet tillfällen och hon har till och med somnat med hjälp av det. Så just nu har jag bara ammat under natten. Hon vaknar fortfarande nattetid, men jag tror att det beror på att det är så varmt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar