måndag 19 september 2011

Barnfritt och middag med levande ljus...

Vad är drömmen för oss småbarnsföräldrar. Äta god mat utan att bli avbruten av "jag måste kissa", "mata mig" eller skrik och bråk... Jag och Roger hade fixat en kväll då vi skulle kunna åka iväg på middag ihop med A och F. Vi har länge velat äta på Blue Ginger en otroligt bra vietnamesisk restaurang här i Bangalore. Tyvärr ligger den på andra sidan stan, men vi hade en plan. Vi hade med oss glas i bilen och en flaska mousserande vin och lite snacks.

Vi firade våra bröllopsdagar och vi fick en tårta på
slutet, flamberad sådan, dock hann jag inte få en bild på det.

A och F med fördrinkarna vårat trevliga sällskap.

Jag och Roger med våra fördrinkar

Lika fint och mysigt inne på toaletten...
Uppklädda och lite piffade så satte vi oss i bilen och snackade skit samtidigt som vi drack mousserande vin och käkade chips. Vi hade bokat bord kl halv åtta och vi anlände och det är hur mysigt som helst och musiken är inte för hög som den gärna är på andra indiska restauranger. Det var inte speciellt mycket folk men det spelade ingen roll för oss.

Vi åt fyra rätter och njöt i stora drag av lugnet och sällskapet och den goda maten. Alla föräldrar borde få göra detta nu och då. Ger en ökad energi som gör att man orkar med vardagen. Tack F och A för en otroligt trevlig kväll. Gäller att boka in nästa kväll... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar