måndag 19 september 2011

Utvecklingssamtal Alexander

Innan middagen på Blue Ginger hade jag varit på TISB för att diskutera Alexander med hans lärare, tidigare i veckan hade han klagat på att han inte lärde sig något nytt. (Han går ju om KG1B detta år) Jag och Roger var lite oroliga över att han hade för lite stimulans på skolan. Dock visste vi att han inte behärskar allt då vi själva ser att han inte kan alla bokstäver etc.

Alexander ifjol när han hade uniformen
på sig för första gången.
Det visade sig snarare handla om att Alexander saknade den individuella studietiden med Ms Sonali. Han fick ju individträning när han kom i höstas eftersom han inte kunde engelska och låg efter. Han ville liksom ha lite special treatment fortfarande. Vi kom fram till att han skulle två gånger i veckan få individuell träning med extra läraren på skolan för att öva hans engelska och dessutom diskuterade vi och förklarade båda på svenska och engelska för honom varför och hur undervisningen skall bedrivas.

Han är lite av en ordningsman eftersom han kan rutinerna i klassrummet efter förra året. Dessutom diskuterade vi lite vidare hur jag/vi kan stötta hemma i läxläsningen etc.

oavsett så är jag så himla stolt över min lilla kille även om han är min stora kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar