måndag 19 september 2011

Goaresa bokad...och betald..

I början av oktober så är barnen ledig en hel vecka i samband med Dasara en indisk högtid som jag inte vet så mycket om ännu. Jag och Roger har funderat länge på att ta oss till Goa för en sol och bad semester och på hösten är bästa tiden att åka enligt alla indier. Egentligen är väl december allra bäst men mest folk också. Sagt och gjort jag var och bokade en resa veckan innan. Nu skulle resan betalas.

Veckans bukett, underbart rosa och härliga rosor.

Olivia såg ut så här när jag kom hem i för små kläder...

Bukett nummer två, liljor är fantastiska, håller länge och doftar gott.
Jag och A som också skulle betala en resa tog bilen ner till stan vid niotiden (läs 6/9) och tog oss till resebyrån. Vi satt där i dryga timmen innan jag hade fått alla biljetter. Därefter tog vi oss till mothercare för en uppdatering av Olivias garderob. Ibland byter jag kläder tre gånger om dagen och hon växer så det knakar. Hon är ingen bebis längre utan en liten individ som verkligen vet vad hon vill. Tålig som få efter att två bröder tuktat henne :-)

Därefter så blev det efterlängtat besök på Commercial street. Jag ville handla lite nya klänningar med ärm då det är lite svalare just nu är det var i våras då man ville ha så lite som möjligt på kroppen. Jag hittade två fina klänningar som jag köpte samt lite annat smått och gott.  Innan det så hade vi ätit en god lunch på sunnys.

Dagen därpå så var det plugg som gällde de första uppgifterna skulle snart in (läs 14/9) och föreläsningarna kom ut sent så jag hade bara denna veckan på mig samt ett par dagar nästa vecka. På eftermiddagen kom H med F förbi. F skall hjälpa mig när Roger är i USA med att lägga barnen så jag ville att barnen skulle leka lite med henne innan det var dags. Även M kom på fika och sedan dök även A upp då hon skulle låna grädde inför deras födelsedagsfirande av I och I. Ms maid Polina kom hit så att Nannu kunde lära henne att göra lasagne.

Torsdagen (läs 8/9) hade jag tänkt plugga men jag var tvungen att fixa till håret samt naglarna och så blev det en lunch med K och en ny norska som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på men vi hade i alla fall jättetrevligt. Pluggat blev det lite senare och på kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar