onsdag 14 september 2011

Svensklunch Oriental Spice.

Jag och A satte oss i bilen tidigt för att hinna med ett bokhandelsbesök samt klänningsförsäljning. Tyvärr så har trafiken i Bangalore blivit sämre sedan i våras, främst beroende på alla vägbyggen och metrobyggen i stadstrafiken, men även pga att det förmodligen blivit fler bilar. Sagt och gjort vi åkte till bokhandeln först för att leta kurslitteratur men även annat.

Jag köpte guideböcker om Dehli och Indien för att ha när vi får besök under hösten. Vi kommer få tre besök. Rogers syster och bror (M och K) och innan dess kommer faktisk Ms barn H som är våra barns kusin. Han skall resa jorden runt och passar på att hälsa på oss i Indien. Skall bli jättekul. Sedan lagom till jul kommer mamma och pappa. Skall bli så himla roligt att träffa alla här på plats i Indien så jag kan visa hur vi bor och bjuda på god indisk mat och visa hur livet är här i Indien. Det blev även ett antal skönlitterära böcker, som jag dock inte hunnit påbörjat ännu då jag har kommit igång med mina kurser nu.

Försenade som vi var skippade vi klänningsförsäljningen och åkte direkt till svensklunchen (25/8) som denna gång var på en asiatisk restaurang Oriental Spice. Det har kommit ganska många nya svenskar hit till Bangalore, främst ifrån Volvo men även från H&M. Jag satt brevid den enda killen på svensklunchen som var respektive till en hitflyttad H&M anställd. Kul att även killar är medföljande och sedan åt vi jättegod mat så att magen stod i fyra hörn. Så himla gott.

Efteråt hade vi tänkt shoppa lite mera men Nannu ringde och sa att Olivia hade feber och inte ätit på hela dagen. Jag och A fick bråttom, men vi hann besöka en jättetrevlig affär där jag köpte en jättefin lampa som hänger i hallen och förgyller vår vardag. Kort kommer senare.

Fredagen bestod av att träna och ta emot barnen och gå på massage och sedan förbereda middagen innan Roger kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar