tisdag 6 september 2011

Skolstart och OWC coffeemorning

Så kom äntligen den efterlängtade skolstarten. (18/8) Den kunde dock ha börjat lite bättre. Regnet fullkomligt öste ner när vi skulle gå till skolbussen och trots att vi alla tre hade var sitt paraply så blev åtminstone jag och Olivia väldigt blöt. Det hela blev inte bättre av att jag hade alla tre barnen med mig då Roger var tvungen att åka tidigare eftersom jag skulle ha bilen för att möta upp i klassrummet. Som tur var det inte kallt på samma sätt som det kan bli i Sverige när regnet fullkomligt öser ner.

Ny bekantskap på OWC Coffeemorning

Olivia i lekrummet under taekwondon

Olivia igen i full fart.

En stolt liten treåring på väg till sin första skoldag i ösregn.
Det var ju Sebastians första skoldag och eftersom han bara är tre var jag lite nervös över hur han skulle reagera. Dock har han väldigt länge längtat efter att få ta skolbussen och det var en lycklig liten kille jag följde upp i bussen och pussade adjö och satte på bussbälte.

TISB har detta år införskaffat helt nya bussar med AC och bilbälten och bra säten. Det var väldigt skönt för i April-Maj är det väldigt varmt att åka buss i detta land. Dock bör man kanske inte köra ACn på fullt när det spöregnar, dock är det typiskt indiskt har man en AC skall man använda den. Ja ja...

När bussen ganska försenad lämnade Palm Meadows sprang jag hem för att snabbt byta om då jag var dyblöt och Olivia också. Jag satte mig i bussen för att ta mig till TISB för att möta upp i klassrummen och se att barnen kom in på ett bra sätt. Precis när jag med andan i halsen anländer ser jag båda barnen komma gående ifrån bussen.

Jag följde med Sebastian först då han hade sin allra första dag, dock så sprang han direkt in i klassrummet och började leka. Jag lämnade lite papper och ropade sedan adjö till Sebastian och då kom han springande och pussade mig och snabbt sprang han tillbaka in och började leka. Så himla stolt man kan vara. Jag hade inte behövt oroa mig.

Sedan över till Alexanders klassrum där jag sa hej då till Alexander och sedan bar det av till Palm Meadows igen. Jag och A skulle åka ner till OWCs coffemorning efter att jag lämnat Olivia med Nannu.

Jag hämtade upp A i god tid strax efter nio, sedan följde den värsta bilfärden ner till Leela Palace sedan flytten hit. Det som på helgerna tar ca 20-30 minuter och vardagar ca 50 minuter tog denna dag 1 timmer och 30 minuter. I Sverige hade jag hunnit från Västerås och mer än halvvägs till Gävle i Sverige.

Det var regnet som gjorde att Bangalore hamnade i trubbel i trafiken, när vi dessutom tog en genväg som visade sig ha en lastbil i diket så endast en fil var öppen gjorde inte saken bättre. Läs As story här, eller Ns story här, eller Fs story här om samma dag.

Vi som åkt tidigt hann i alla fall fika lite och prata om sommaren som varit innan de stängde kl 12.00, men en del andra han i princip bara dit för att se att det stängde. Tanken var att jag och A skulle luncha efteråt och sedan skulle jag hem för att möta grabbarna vid bussen. Jag fick tänka om, hungrig som få satte jag mig i bilen för att åka hemåt. Det går liksom inte missa att hämta barnen första skoldagen. På vägen hem gick det dock fortare så jag hann faktiskt slänga i mig en kycklingwrap på MC donalds innan jag hämtade två trötta och glada killar på bussen.

Samma dag var det dags för Taekwondo för Alexander igen och de övriga två och jag gick till lekrummet.

Rörmokaren kom också för TREDJE gången och denna gång lyckades han med att få gejseruppvärmda vattnet direkt till duschen, eftersom våran soluppvärmning på taket fungerar sämre nu under monsunperioden så hade Roger i ett antal mornar fått duscha kallt eller femminuters dusch nere. Denna tredje gång kom det två rörmokare och då lyckades de tillsammans komma fram till vad som var fel. Fråga mig dock inte vad problemet var. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar