torsdag 15 september 2011

Firandet av Ganesh

Under hela första veckan i September så firar man guden Ganesh. Det betydde att Roger var ledig mitt i veckan, dock var inte barnen lediga så jag och Roger tog det lugnt och tog en brunch på klubben innan vi hämtade barnen. H och L var också där så vi satt vid samma bord som dem och hade en härlig lunch vid poolkanten.

Sebastian med kompisen N som bor på
vår gata slängandes sand i rutchkanan,
varför vill barn alltid lägga sand där?

Roligt har de i alla fall...

Frukostmys syskonen emellan.

Visst är de härliga våra solstrålar, monster :-)

Olivia gillar att krama storebror, som ni ser är det
fortfarande varmt och barnen vill inte  alltid ha kläder på sig.
Både Nannu och Manju var lediga då de ville fira Ganesh med sin familj så vi var ensamma hela dagen med Olivia innan vi hämtade barnen vid bussen.

På fredagen tränade jag och hämtade barnen och sedan gick jag på massage, på väg hem så kom H och L förbi på en öl på balkongen. H var ledig även på fredagen vilket inte Roger var. Vi hade beställt pizza från Toscano så vi frossade i god stenugnsbakad tunn italiensk pizza och hade en härlig fredagkväll. Utanför hör man hela tiden smällare och fyrverkerier på håll då det firas Ganesh för fullt.

Även inne på området hade vi en Ganesh-gud som skulle doppas i vatten tre gången och sedan sänkas helt. Barnen och jag tittade på den och jag försökte förklara för Alexander vad en gud var. Inte helt enkelt.

På lördagen så jobbade Manju igen och vi tog en tur till Koramangala och forum mall. Jag och Roger ville prova en ny restaurang som vi hört mycket gott om. Sultans någonting heter den och de serverar helt fantastisk indisk mat. Dessutom sitter man i en helt underbar miljö, en gammal tågvagn. Vi hade lite svårt att beställa men tillslut fick vi till lite olika rätter som var jättegoda allihopa. Barnen var rätt vilda som vanligt och vi var väldigt glada att checka in dem på lekplatsen tillsammans med Manju, alla tre..

Vi fick 1½ timma i köpcentrumet då vi till en början knappt visste vad vi skulle göra med tiden. Dock fick vi flanera runt och shoppa lite småsaker men mest så njöt vi av att kunna gå runt helt själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar