torsdag 15 september 2011

Starta plugget...

Under hösten är det tänkt att jag skall studera lite på distans, lite logistik och supply chain managment är det tänkt att jag skall läsa på Örebros Handelshögskola. Lite konstigt är det att plugga över internet men ganska praktiskt och så himla smidigt för en trebarnsförälder som man är.

Olivia i sulkyn behövde lite nya kläder.
Måndagen (5/9) så tränade jag och sedan kom A förbi och hämta den sista av klädbetjänterna och samtidigt bjöd hon mig på lunch, jag åt en jättegod wook och kyckling. A har bott i Japan innan de flyttade hit till Bangalore så hon hade koll på att få den där lite sötsura smaken på wookgrönsakerna.

På tisdagen så skulle jag egentligen plugga men jag var tvungen att åka ner på stan och betala våran semesterresa till Goa, A följde med och betalade en av sina resor samtidigt, sedan åt jag en fantastisk oxfile på Sunnys och sedan shoppade vi lös på Mothercare till Olivia.

Hon växer så det knakar och hon skitar ner i stort set tre set med kläder varje dag så hon behövde lite fräscha rena och kläder som inte var för små. Det blev två kassar utrensade ur lådorna när vi kom hem som Nannu fick ta med hem för att ge till behövande och sina släktingar.

Efter Mothercare så tog vi även en tur till commercial street och jag inhandlade två nya klänningar i mitt "favorithål". Resten av veckan så passade jag på att klippa mig och göra pedikyr och manikyr och plugga inför inlämningsuppgifterna i mina två kurser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar