torsdag 15 september 2011

Pensionsplan och resplaner.

På tisdagen (läs 30/8) så har en av svenskarna dragit ihop till ett informationsmöte angående pensionsplan för sina anställda. Grundtanken är att vi som arbetsgivare skall hjälpa vår personal att tänka på framtiden och kanske betala in lite till en kommande pension. I Sverige är det självklart att man betalar in till pensionen men här i Indien och särskilt bland vår personal så är framförhållning kanske inte den starkaste sidan.

Manju vår chaufför som hjälper till
i vardagen och som barnen älskar.

Nannu, våran maid som lagar
nästan all mat på vardagarna och
städar och tvättar och stryker och
dessutom tar hand om Olivia.
Min klippa.
Jag har en vision om att jag skall kunna hjälpa till hemifrån Sverige också, dvs likväl som jag betalar till SOS Barnbyar varje månad så kan jag betala lite till Nannus och Manjus pension i framtiden. Detta var ett första informationsmöte och det var trevligt att sitta ute på Ts terass i skuggan och dricka te och käka färska crossianter.

Efter mötet åkte jag och M ner till stan för att besöka resebyrån, jag behövde beställa en resa till Goa som vi skall göra under barnens ledighet i oktober och även reka lite inför våran Dehli-Agria-Jaipur resa med Rogers syster och bror.

Eftersom klockan var relativt mycket så tog vi en god lunch på Sunnys som ligger nästan brevid resebyrån som vi brukar använda. Jag åt lax precis som förra gången. Jättegott och det får en att sakna laxrätterna som jag brukar laga hemma i Sverige.

Väl hemma blev det taekwondo med Alexander och lekrummet med de övriga två innan vi gick hem för middag tillsammans hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar