tisdag 6 september 2011

Träningsdebut på väldigt länge...

Dagen efter barnen börjat skolan (19/8) den första dagen utan tre barn hemma så hade jag bestämt mig för att börja träna. Det finns ett träningspass som börjar kl 9.30 och det passar mig ganska bra. Manju är nästan alltid tillbaka vid 9 och jag kan be honom passa Olivia tills Nannu kommer strax efter 9 - 9.30.

Sniglar i massor

Olivia leker på grabbarnas rum

Äkta avocadoträd, kolla in avocadon som hänger i
trädet som de missat att plocka ner.

Samma träd lite längre ifrån.

Så här fina blommor växer som klängväxt på grannens garagetak...
Så på med träningskläder och träningsskor och knalla mot ett aerobicspass. Jag var rätt nervös för jag har typ inte tränat seriöst sedan Alexander föddes, visst har jag tränat men väldigt sällan och inte riktiga pass.

Så himla roligt det var även om jag hade stora problem ibland att få fötterna att repetera det som ledaren gjorde. Att det dessutom var ett antal andra svenska vänner där på passet med mig gjorde inte saken sämre. Nu har jag lite träningskompisar och jag känner av pressen om man inte går dit. (på ett positivt sätt) Jag har lite svårt annars att motivera mig, men i gruppträning sådär så tycker jag att det är roligt. Dock hade jag träningsverk hela helgen efteråt...

När jag kom hem ifrån träningen så låg det fyra avocados hemma ifrån grannen, jag tog genast kameran och fotograferade det första avocadoträd jag sett IRL, kan ni fatta det har funnits där hos grannen hela tiden men jag har inte vetat. Så himla häftigt med alla träd, växter och blommor som finns här... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar