måndag 22 november 2010

Commercial street...

med tre barn var en utmaning. Jag och Roger tog modet till oss och åkte ner på stan för att reka kylskåp och andra vitvaror ifall vi får flytta in i nya huset 1 december. Vi åkte ner vid 12-tiden och var framme ca 1 timme senare. Vi hade tur för vår chafför fick en parkering precis när vi kom fram. Det händer aldrig sa Suresh.

Vi började med att käka lunch på Pizza Hut, intressant. Men Alexander han höll för öronen då han tyckte att ljudvolymen var aningen för hög.

Sedan skulle en mus införskaffas som Roger skall ha på jobbet. Vi hittade en butik där vi slog till.

Nästa stopp var en skoaffär då jag lyckats med konsttycket att slarva bort en sko på hotellrummet. Självklart dök den upp sent igår kväll, men då hade jag redan införskaffat två par skor i skokedjan "Bata" som finns lite överallt här i Bangalore. Kunde till och med betala med VISA kort.

Sedan gjorde vi något som inte var speciellt enkelt, vi tog oss över två väldigt trafikerade vägar för att ta oss till CROMA, där hade vi läst skulle det finnas vitvaror. Väl där fanns det en stor butik a la mindre variant av el-giganten. Dock gick vi inte in då de ville att vi skulle lämna våra väskor utanför butiken. Men vi har i alla fall hittat ett ställe att köpa kyl och frys och micro och tvättmaskin och annat som vi måste  ha i nya huset då det inte ingår enligt uppgift.

Väl utanför var det dags att åka hem, dock tog det tid för Suresh hittade inte oss, trots hjälp av en annan indier som idag har smsat mig som en galning. Vet inte om han flörtar eller om han bara vill vara kompis med mig och min familj. Är lite osäker på hur jag skall agera...

Väl i bilen igen så åkte vi hem för att göra oss i ordning för att åka på middag hos A och F som varit vänliga nog att förbarma sig över oss som bor utanför Palm Medows och utan hus. Skall bli roligt och skönt att kunna bjuda tillbaka när vi flyttat in i vårat eget hus. Vi hade jättetrevligt och Alexander och A lekte jättebra även om Sebastian gärna ville vara med och förstöra. Båda barnen somnade sedan i deras soffa respektive sittpuffar av utmattning.



Det var en trevlig avslutning på en bra dag med hela familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar