söndag 14 november 2010

Söndagspromenad på Indiens trottoarer...

är ett äventyr i sig. Det är söndag och vi hade gett våran chafför ledigt vilket innebar att vi inte hade tillgång till bilen. Vi tog helt enkelt barnvagnen och begav oss ut på ett äventyr med barnen till forum mall (shoppingkomplex med alltifrån butiker till Mc Donalds och lekställe för barnen) på vägen så stötte vi på lösspringade hundar och stirrande Indier som kommer fram och nyper barnen i kinderna och trottoarkanter höga som hus och hål i vägen som stinker avlopp och trafik i mängder på vägen brevid ständigt tutande.

Trots detta så tror jag barnen uppskattade promenaden och vi åt pizza på en Italiensk restaurang och handlade pyssel till Alexander och en bil till Sebastian.

Nu ikväll åt vi resterna ifrån dagen på vår balkong. Nu är klockan mycket och det enda barn som sover är Olivia. När skall vi få ordning på tiderna, inte i första taget. Kanske när Alexander börjar skolan och Roger jobbar på riktigt.

I morgon skall Roger jobba forsta dagen och sedan skall vi komma till deras kontor for en introduktion for hela familjen. (dvs det ar ingen riktig dag for Roger). Skall forsoka fa var chaffor att skaffa mig ett simkort till mobilen.

Det visade sig att mitt simkort inte fungerar i Indien eftersom jag glomde att aktivera det for utlandssamtal, en miss i alla checklistor vi hade innan vi akte till Indien. Skall forsoka fixa det senare men just nu behover jag mitt Indiska SIM-kort mera sa att jag kan kommunicera med chafforen samt Roger mfl..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar