onsdag 17 november 2010

National holiday no FRO....

Idag skulle vi äntligen registrera oss, vi klev upp tidigt och tog bilen in till stan. Väl där så insåg vi att anledningen till att det varit så lite trafik var att det var en muslims högtidsdag idag, oklart för mig vilken även om Suresh säkert sa namnet så fastnade det inte.

Istället fick Roger gå till jobbet och jag och barnen vända tillbaka, vi passade på att ta ut pengar och handla på hyper city, hade helt slut på blöjor till Sebbe... När jag väl hade handlat hade självklart Sebastian gjort nummer 2, fick bli ett improviserat blöjbyte utanför entren. Jag tycker att nu för tiden är det alltid något barn som antingen har bajsat på sig så skall det till att bajsa... :-)

Sitahra som skickade ner oss för att registera oss idag tyckte vi skulle försöka igen kanske på lördag, men jag och Roger tycker att vi bör göra det på fredag då vi vill göra annat på vår lediga dag. Fortsättning följer.

Helt klart är det så många olika religioner och högtider här i Bangalore/Indien så att det är svårt att hålla reda på dem alla... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar