torsdag 25 november 2010

Nanno heter våran blivande maid...

Idag har jag haft en indiska på intervju tillsammans med hennes nuvarande "mam" en danska. Danskan skall åka hem i slutet av december så under denna månad kommer vi dela på Nanno. Hon har jobbat i fyra år för danskan innan och hon är tydligen väldigt duktig på att laga mat och att stryka och städa. "En pärla..."


Det är Rogers chefs fru som har rekommenderat henne och hon verkade tycka om barnen. Hon sa dock inte så mycket men det blir nog bra. Hon har gett ut en kokbok om hur man lagar indisk mat på engelska. Kokboken fick jag nu i samband med att hon var här på intervju. Hon var väldigt blyg men verkade ta åtminstone Olivia bra. Hon har två egna lite äldre barn så helt rudis på barn kan hon inte vara.

Det är inte lätt att bo på ett hotellrum med tre barn. Rummen såg ut som tusan och hotellrumsstädaren var kvar när mina gäster dök upp. Lite pinsamt tyckte jag att det var å andra sidan så syns det att jag behöver hjälp. Barnen härjade mer än vanligt antar att det berodde på att vi hade främmande.

Hennes första dag blir på tisdag, antingen här på Royal Orchid eller förhoppningsvis i vårt nya hus i Palm Medows.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar